Jednoduché principy produktového designu
Při práci na designu výrobku je zapotřebí hlídat, aby byl výrobek:
1. Inovativní. Přijďte s něčím novým, inovativním. Nekopírujte konkurenci, udělejte to „jinak“.
2. Užitečný. Chcete, aby Váš výrobek lidé rádi užívali.
3. Estetický. Výrobek by měl být krásný. Vaším záměrem je, aby lidé výrobek užívali rádi, každodenně.
4. Pochopitelný. Design produktu samotný pomáhá pochopit zákazníkovi jak daný produkt užívat. Zjednodušeně – spolupracuje s výrobkem, podtrhuje ho.
5. Nenápadný. Výrobek by se měl zákazníkovi nabízet sám. Má být příjemný na pohled, ale nepoutat pozornost v základu ničím jiným, než že je užitečný.
6. Čestný. Výrobky by měly vypadat tak, jaké ve skutečnosti jsou. Neměly by být „oblečeny“ do róby, která z nich bude dělat něco jiného než ve skutečnosti jsou.
7. Dlouhodobý. Sečteno a podtrženo, trendy nevydrží. Výrobky, které jsou trendy budou brzy vypadat směšně a staře. Dobrý design je nestárnoucí.
8. Propracovaný. Z každého detailu produktu musí být jasné, k čemu slouží. Součet detailů dělá výrobek.
9. Šetrný k životnímu prostředí. Jde o snahu používat efektivně a co nejméně zdrojů pro výrobu. Zároveň je důležité si položit otázku – jsou použité zdroje adekvátní ve vztahu k prostředí, ve kterém bude daný produkt užíván?
10. Nepředesignovaný. Zapomeňte na ozdůbky a přebytečné části výrobku. Držte se jednoduchého pravidla: výrobek, který je krásný a snadno se používá. To je základ.